Ελευθερίου Εύη 3ο Επιστημονικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, Προοπτικές για ένα σύγχρονο και δημοκρατικό σχολείο. Αθήνα: Π.Ε.Σ.Σ. Το ερώτημα που απασχολεί την παρούσα εργασία είναι κατά πόσο η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας μπορεί να συντελέσει στη διαμόρφωση κριτικής συνείδησης των μελλοντικών πολιτών, και άρα να καλλιεργήσει μαθητές με δημοκρατική αντίληψη και διάθεση συμμετοχής […]

Ελευθερίου, Ε. (2015). Το παράλογο στη λογοτεχνία και τις εικαστικές τέχνες: μια διδακτική εφαρμογή. Edu Didactics 2015: connecting didactics, competencies and attitudes towards educational practice through the arts (σσ. 144-149). Αθήνα: Ε.Ε.Π.Ε.Φ., Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. Περίληψη Το ερώτημα που απασχολεί την παρούσα εργασία αφορά με ποιους τρόπους μπορεί η διδασκαλία της λογοτεχνίας να καταστήσει τους μαθητές επαρκείς […]

Η διδασκαλία της περίληψης απασχολεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τις αίθουσες διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο. Το υλικό της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα εξοπλίζει γνωστικά τον εκπαιδευτικό που θα διδάξει στα μαθήματα του την Περίληψη. Οργανωμένο σχέδιο για τη διδασκαλία της Περίληψης που έχει ενδιαφέρον για την εφαρμογή στη σχολική τάξη, […]

Ελευθερίου Εύη 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αναδεικνύοντας γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα στη διδακτική και την τέχνη στο σύγχρονο σχολείο». Ερμούπολη 10-12 Ιουνίου 2016: Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Η παρούσα διδακτική πρόταση αφορά το αντικείμενο της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Λύκειο. Συγκεκριμένα προτείνεται η διδασκαλία της Αντιγόνης του Σοφοκλή με την αξιοποίηση σύγχρονου […]

Μαρία Ζωή Φουντοπούλου Αναδημοσίευση σχεδίου διδασκαλίας από το «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις 8 Π.Σ., 3 Π.Σ.Εξ., 2 Π.Σ.Εισ.» 1) ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ – ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 1.1 Τίτλος σχεδίου διδασκαλίαςΔιδασκαλία άγνωστου κειμένου Λυκείου: σχηματοποιώντας το κείμενο 1.2 Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχέςΓνωστικό/-ά αντικείμενο/-α του σχεδίου διδασκαλίας:  Άγνωστο κείμενο (θεματογραφία) Β΄ και Γ΄ Λυκείου Ιδιαίτερη Περιοχή του γνωστικού αντικειμένου: Ερμηνευτική […]